عسل چگونه به کنترل وزن کمک می کند؟

عسل برای کنترل وزن می تواند بسیار مفید باشد. مدیریت وزن یکی از اصلی ترین  فواید عسل است.

 

اگر اضافه وزن دارید، عسل نه تنها به شما در کاهش وزن، کمک می کند بلکه خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد. طبق تحقیقات، اگر می خواهید فقط در عرض 3 هفته به اندازه یک سایز وزن کم کنید خوردن یک قاشق غذاخوری عسل برای کاهش وزن شما بسیار مفید است.

در واقع، طبق گفته مایک مک اینس، نویسنده و متخصص تغذیه، همه این فواید به نیروی متابولیکی عسل برمی گردد.

 

چطور می توانم از عسل برای مدیریت وزن کمک بگیرم؟

شما با چند کار نه چندان سخت که در ادامه ی متن آمده است می توانید برای رسیدن به وزن ایده آل به خودتان کمک کنید:

  1. شکر را با عسل جایگزین کنید
  2. کربوهیدرات تصفیه نشده را انتخاب کنید
  3. پروتئین را فراموش نکنید
  4. رژیم خواب و عسل را دنبال کنید
  5. از دارچین و عسل برای کنترل وزن کمک بگیرید.
  6. عسل را برای هضم بهتر غذا بطورمنظم استفاده کنید

اگر این اصول ساده را دنبال کنید ممکن است در عرض یک هفته چند کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید! این 5 جمله را می توانید جایی بنویسید و همیشه به خاطر داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: کدام بهتر است عسل یا شکر

1. شکر را با عسل جایگزین کنید

با استفاده عسل به عنوان جایگزین، می توانید تمام شیرین کننده ها از جمله شکر را از چرخه غذایی خود حذف کنید. بهتر است صبح خودتان را با عسل و آب ولرم، اما نه داغ شروع کنید، جای عسل را با قند چای و قهوه، عوض کنید و به همراه نان هم عسل طبیعی استفاده کنید.

 عسل چگونه می تواند به کنترل وزن کمک کند؟ اجازه بدهید در این باره کمی توضیح بدهم.

قند معمولی که در همه خانه های ما وجود دارد حاوی کالری است که به هیچ وجه به درد شما نمی خورد. این کالری ها، یا ارزش تغذیه ای ندارند یا بسیار ناچیز هستند و  به عنوان “کالری خالی” شناخته می شوند. 

از آنجا که بدن ما به مواد مغذی و ویتامین های مهم نیاز دارد و ما می خواهیم وزن خود را مدیریت کنیم و قند خالص یا اشکال دیگر قند را هم به وفور مصرف می کنیم. دقیقاً عسل، منبع خوبی از مواد مغذی است، هنگامی که جایگزین قند می شود به کاهش وزن کمک می کند. 

2. کربوهیدرات تصفیه نشده را انتخاب کنید

آرد سفید ماکارونی و برنج سفید می تواند باعث افزایش قند خون شود. نان کامل (نان سبوسدار)، ماکارونی و برنج قهوه ای سرشار از فیبر هستند، بنابراین برای هضم غذا مفید هستند، هضم زمان بیشتری طول می کشد و شما نیز برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

اطمینان حاصل کنید که کل کربوهیدرات های وعده غذایی کمتر از یک چهارم وعده غذایی شما را تشکیل دهند و بشقاب خود را با پروتئین و سبزیجات پر کنید.

3. پروتئین را فراموش نکنید

با اطمینان از داشتن پروتئین در هر وعده غذایی، مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و از افزایش قند خون که منجر احساس گرسنگی می شود خودداری می کنید. سعی کنید پروتئین را تا حد ممکن به تنهایی مصرف کنید تا کالری آن پایین بیاید، مانند ماهی (بدون نان)، مرغ (بدون پوست)، گوشت گاو (استیک با 5٪ چربی) یا تخم مرغ.

4. رژیم خواب و عسل را دنبال کنید

رژیم خواب و عسل اساساً رژیمی است که به ما می آموزد چگونه می توانیم هنگام خواب وزن را کنترل کنیم آیا درست به نظر می رسد؟

در این رژیم تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق عسل قبل از خواب میل کنید. عسل به کبد ما انرژی می رساند و این باعث تسریع در سوخت و ساز چربی در بدن می شود. درست مانند نام رژیم غذایی، شما می توانید هنگام خواب وزن را کنترل کنید.

5. از دارچین و عسل برای کنترل وزن کمک بگیرید

دارچین مانع جمع شدن چربی ها در بدن و مانع از اضافه وزن می شود. عسل نیز سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که سوخت و ساز را در بدن افزایش می دهد که این موضوع سبب چربی سوزی و تناسب اندام می شود. عسل چربی های انباشته شده در بدن را به حرکت در می آورد و با تسریع سرعت متابولیسم عملکرد گلوتاتیون را افزایش می دهد که با سم زدایی از بدن به لاغری و کنترل وزن کمک می کند. ترکیب عسل و دارچین را بسیاری از متخصصان برای رسیدن به وزن ایده آل توصیه می کنند.

دمنوش عسل و دارچین رایج ترین نوع مصرف این ترکیب است. برای تهیه دمنوش بهتر است از چوب  دارچین استفاده کنید، یک تکه چوب دارچین را به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید. سپس چوب دارچین را خارج کرده و پس از خنک شدن یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به آن اضافه کرده و میل کنید.

همچنین می توانید عسل و دارچین را با سیب میل نمایید به این طریق که سیب را رنده کنید و سپس به آن عسل و دارچین را اضافه کنید.

6. عسل را برای هضم بهتر غذا بطور منظم استفاده کنید

عسل برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، یک ماده غذایی شناخته شده است. خوردن یک یا دو قاشق عسل، به خصوص هنگامی که یک وعده غذایی مهم خورده اید، به کاهش وزن و هضم غذا کمک می کند.

توجه داشته باشید که عسل با اینکه فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد اما باید مصرف آن همیشه به اندازه باشد و از زیاده روی در مصرف عسل خودداری کنیم.

با خواندن این متن به این نتیجه می رسیم که  می توان از عسل برای کنترل و مراقبت از وزن استفاده کرد. این کار زیبایی و سلامتی را به ما هدیه داده و شادی و نشاط را به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: خواص عسل برای پوست

یک پیشنهاد: چطوره امروز یکی از عسل های طبیعی عصاره رو سفارش بدی و از طعم بی نظیرش لذت ببری.

از روشهایی هم که امتحان کردین برای ما بگین. منتظر نظرات شما هستیم.

عسل عصاره
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *