15 خواص عسل گون + عکس گیاه گون

عسل گون

خواص عسل گون نسبت به عسل های دیگه می توان گفت بیشتر است و این به دلیل کوهستانی بودن منطقه رویش گیاه گون و همچنین پایین بودن میزان رطوبت عسل های کوهی نسبت به عسل های مزارع و دشت و جنگل است؛ و مهم تر از همه خاصیت درمانی گل گون است که باعث شده خواص عسل طبیعی گون بسیار بیشتر باشد که یکی از مهم ترین خاصیت آن برای معده است.

عسل گون

عسل طبیعی گون عصاره دارای کیفیت درجه یک و حاصل تغذیه زنبورها از شهد گل های گیاه گون می باشد. با توجه به وحشی بودن بوته های گیاه گون و بکر بودن مناطق رویش این گیاه، همچنین عدم دخالت انسان در کشت آن، به جرات می توان گفت عسل طبیعی گون عصاره یکی از بهترین عسل های طبیعی جهان می باشد.

اردبیل بدلیل وجود کوه سبلان، آب و هوای معتدل، داشتن مناطق بکر و طبیعی و پوشش گیاهی انبوه یکی از مراکز تولید محصولات طبیعی چون عسل می باشد. این پوشش گیاهی که شامل گیاه دارویی گون است، باعث شده تا اردبیل از مناطق اصلی تولید عسل بخصوص عسل گون طبیعی بشمار بیاید. این عسل بدلیل طعم بی نظیر و خواص دارویی عسل گون جزو محبوب ترین عسل های موجود و مورد استفاده در ایران می باشد.

ویژگی عسل گون

عسل گون دارای رنگ کهربایی بوده و در مقایسه با انواع عسل طبیعی ساکارز کمتری دارد درصد قندهای احیاء کننده آن حدود 75 درصد است و نسبت فروکتوز به گلوکز ۱.۱۰ می باشد رطوبت این نوع عسل هم نسبت به عسل های دیگر کمتر است چون همانطور که می دانید هر چقدر رطوبت عسل کمتر باشد ماندگاری آن بیشتر شده و به همان نسبت احتمال تخمیر عسل کاهش می یابد.

15 خاصیت عسل گون کوهی عصاره

علاوه بر خواص عمومی عسل، عسل گون خواص درمانی ویژه ای دارد که مهم ترین خواص عسل گون برای معده است و بقیه عبارتند از:

تقویت و تحریک سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، درمان بیماری های گوارشی، درمان زخم های سطحی، ضد تومور، تسکین درد های مفصلی، کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب، ضد پیری، درمان بی خوابی، سرماخوردگی، گرفتگی صدا، عفونت های ریوی، درمان کم خونی، کاهش استرس، درمان درد های کلیه و مجاری ادراری، سینوزیت، پوکی استخوان، رماتیسم، قند و نفریت و…

تک تک خواص عسل طبیعی گون رو با هم بررسی می کنیم:

 

1. تقویت معده

یکی از مهم ترین خواص عسل گون برای تقویت معده است که متاسفانه در جامعه ما بیشتر افراد مشکلات معده دارند. خواص عسل گون برای معده از درمان دردهای معده، کاهش اسید معده، نفخ و ترش کردن معده تا مسمومیت می باشد.

عسل طبیعی گون هم برای امراض معده از جمله ورم و زخم معده مفید است. آخر شب و صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی گون میل کنید. صبح بعد از مصرف به مدت نیم ساعت از خوردن و نوشیدن پرهیز کنید؛ تا تاثیر گذاری عسل بیشتر باشه.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف عسل برای معده و لاغری

2. تقویت حافظه

گفته می شود عسل گون برای تقویت حافظه مفید می باشد. دلیل آن وجود ویتامین B و استیل کولین است. این عسل تولید ملاتونین را افزایش می دهد که درنتیجه آن افراد می توانند مسائل را بهتر به خاطر بسپارند. همچنین برای افرادی که شب های امتحان دچار خستگی حافظه می شوند می تواند یک گزینه عالی باشد.

 

3. درمان بیماری های گوارشی

عسل گون با خاصیت ملینی خود به هضم غذا کمک می کند و فعالیت دستگاه گوارشی را به حالت متعادل و نرمال می رساند. برای این منظور یک قاشق عسل را در یک لیوان شیر ولرم حل کرده و قبل از خواب میل کنید.

 

4. درمان زخم های سطحی

خواص عسل طبیعی گون

عسل گون بدلیل داشتن آنزیم کاتالاز به محض مخلوط شدن با آب شروع به آزاد سازی پراکسید هیدروژن می کند. که یکی از مواد ضد باکتری و ویروس که منجر به ضد عفونی و تقویت سیستم گوارش می شود. از همین خاصیت عسل در درمان زخم های سطحی نیز استفاده می شود.

 

5. ضد تومور

مطالعات نشان داده که خاصیت ضد سرطانی عسل گون می تواند تا حد چشمگیری از پیشرفت سرطان جلوگیری کند. همچنین باکتری ها و ویروس ها را از بین برده و عواملی که باعث به وجود آمدن سرطان شده اند را نابود می کند.

 

6. تسکین دردهای مفصلی

عسل طبیعی گون در درمان و کاهش دردهای مفصلی، استخوانی و آرتروز بسیار موفق عمل می کند. به دلیل داشتن اسید فرمیک داروی خوبی برای درمان بیماری های مفصلی و استخوانی است. به صورت خوراکی و موضعی روی محل درد توصیه می شود.

 

7. کاهش فشار خون

آنتی اکسیدان های موجود در عسل گون باعث می شود تا فرد، مبتلا به بیماری های عروقی نشود. همچنین از رهاسازی هورمون استرس جلوگیری می کند که همین امر سبب می شود تا فشار خون به حد تعادل خود برسد.

 

8. بهبود سلامت قلب

خواص عسل گون

گون گیاهی است که برای سلامت قلب و ایمنی بدن بسیار مفید می باشد. مطالعات مختلف تایید کننده نقش عسل در کاهش تری گلیسرید خون هستند. که یکی از عوامل بروز سکته های قلبی و دیابت نوع ۲ است. با توجه به تولید عسل گون از گل های صحرائی و میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در آن این عسل گزینه مناسبی برای سلامتی و درمان بیماری های قلبی و دیابت است.

 

9. ضد پیری

عسل طبیعی گون خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. باعث مهار رادیکال های آزاد در بدن می شود. رادیکال های آزاد در بدن هر فرد باعث آسیب رساندن به سلول ها شده و باعث پیری زودرس و مشکلاتی که در پیری گریبان گیرست خواهد شد. تحقیقات نشان می دهد که با خوردن روزانه یک قاشق از این عسل می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

 

10. درمان بی خوابی

مطالعات انجام شده روی خواص عسل ها با شهدهای مختلف نشان داده که همه عسل های طبیعی برای درمان بی خوابی فوق العاده عمل می کنند. خواص عسل گون هم می تواند در رفع مشکل خواب بسیار کمک کننده باشد. چون عسل گون هم مثل خیلی از عسل های طبیعی دیگر باعث بالا رفتن سطح هورمون انسولین شده و اضطراب فرد را کاهش می دهد. همین ویژگی عسل به خواب بهتر کمک می کند.

 

11. درمان سرماخوردگی، گرفتگی صدا، عفونت های ریوی

در مشکلات مربوط به گلو و حنجره ضد عفونی با عسل گون، درمان خانگی مناسب و کم هزینه ای برای بهبود سرماخوردگی و عوارض ناشی از آن به شمار می رود. این عسل با خاصیت آنتی اکسیدانی و میکروب کشی قوی حلق و ریه را از عفونت ها پاکسازی می کند. می تواند زخم هایی که در اثر سرفه های ممتد ایجاد شده را نیز التیام ببخشد.

واکنش های آلرژیک بدن در فصل تابستان و زمستان به صورت گرفتگی صدا و آبریزش بینی نمایان می شود. مصرف عسل طبیعی گون در فصل تابستان و زمستان می تواند تاثیر بسزایی در درمان حساسیت فصلی داشته باشد.

 

12. درمان کم خونی

عسل طبیعی گون کوهستانی

در بین انواع عسل ها، عسل گون به عنوان درمان کم خونی شناخته می شود. از جمله عوامل کم خونی می توان به فقر آهن و کمبود هموگلوبین خون اشاره کرد. مصرف عسل طبیعی گون به همراه آب ولرم سبب افزایش هموگلوبین خون شده و کم خونی را درمان می کند.

 

13. کاهش استرس

استرس و اضطراب می‌تواند بسیار خطرناک باشد. آزمایش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده‌اند نشان می‌دهند که هورمون‌های استرس اگر کنترل نشوند، بر روی بیشتر قسمت‌های بدن تأثیر منفی می‌گذارند. از خواص عسل گیاه گون به عنوان یکی از موارد مناسب برای کاهش استرس یاد می‌شود.

اعتقاد بر این است که مصرف عصاره این گیاه بر روی ترشح کورتیزول، اصلی‌ترین هورمون استرس، تأثیر دارد و آن را کم می‌کند. برای کسانی که از تغییرات خلقی و تنش عصبی پایدار رنج می‌برند، بهترین راه، مصرف عسل طبیعی گیاه گون می‌باشد.

 

14. درمان دردهای کلیه و مجاری ادراری

از خواص درمانی عسل طبیعی گون برای بیماران کلیوی، ضدعفونی کردن مجاری ادراری می باشد. به همین دلیل عسل گیاه گون را می توان به عنوان یک پاد زهر خوب برای سموم مختلف مورد استفاده قرار داد.

 

15. درمان سینوزیت

به منظور بهبود و پیشگیری از بیماری سینوزیت، شما می توانید، سه بار در روز عسل گون را به مقدار یک تا دو قاشق چای خوری میل کنید. زیرا عسل خاصیت تسکین دهندگی دارد. همچنین التهاب را کاهش داده و میکروب ها را نابود می کند.

 

خریداری عسل طبیعی گون عصاره 

خواص عسل گون کوهی

ما عسل طبیعی گون تولید شده در مناطق بکر دامنه های سبلان را برای شما با قیمت مناسب عرضه میکنیم. عسلی که هیچ گونه مواد افزودنی و به صورت خام و کاملا طبیعی بدست شما می رسانیم.

برای تشخیص و خرید عسل طبیعی گون تنها و مطمئن ترین راه آزمایشگاههای کنترل کیفیت مواد غذایی می باشد. خرید از فروشگاه های مطمئن مانند عسل عصاره می تواند انتخاب مناسبی باشد. چون عسلهای ما دارای برگه کنترل کیفیت می باشند.

آیا تا بحال عسل گون طبیعی مصرف کرده اید؟ لطفا تجربه خود را برای ما به اشتراک بذارید. بی نهایت سپاسگذارم

منبع مورد استفاده : www.medicalnewstoday.com

 

سوالات مهم خواص عسل گون

مهم ترین خاصیت عسل طبیعی گون چیست؟

عسل طبیعی گون به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی بالای که داره برای ضدعفونی بدن از سموم و رادیکال های آزاد و تقویت معده زحمت کش بسیار مفیده.


آیا هر عسلی خاصیت درمانی داره؟

عسل های سوپرمارکتی و فروشگاهی که حرارت دیده و پاستوریزه شده اند فاقد خواص درمانی هستند. عسل های طبیعی و محلی و خام دارای ارزش غذایی و دارویی می باشند.

عسل عصاره
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
  • قلی پور 26 مهر 1401 / 11:19 ق.ظ

    سلام خسته نباشید
    من ازتون عسل طبیعی گون خریده بودم واقعا خوش طعم و پرخواص بود هر روز با آب قاطی می کنم و میخورم برای معدم خیلی مفید بوده خدا خیرتون بده واقعا ازتون ممنونم خدا به کسب و کارتون برکت بده

    • عسل عصاره 27 مهر 1401 / 6:57 ق.ظ

      سلام ممنون از لطف و محبتتون
      عسل طبیعی گون واقعا خواص فوق العاده ای داره
      و خصوصا برای معده خیلی مفیده
      خوشحالم که راضی بودین خدا به شما هم سلامتی و عمر با عزت بده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *