قند عسل چیست؟ | یک قاشق عسل چقدر قند دارد

 قند عسل چیست بعضی از مشتری هامون، عسل بدون قند یا عسلی که کمترین میزان قند را داشته باشه از ما درخواست می کنند با خواندن این مطلب قشنگ متوجه می شوید که قند عسل یعنی چی و چرا بعضی افراد دنبال عسل بدون قند هستند.

آیا عسل طبیعی قند دارد

بله عسل طبیعی قند دارد اما اینکه گفته می شود عسل بدون قند می خواهم منظور ازاین قند، قند ساکارز است که مصرف زیاد این نوع قند برای سلامتی مضر است؛ ساکارز همان شکری است که مصرف آن بین مردم رواج دارد و باعث افزایش قند خون می شود.

نام قند عسل چیست؟

عسل قندهای مختلفی دارد اگر قصد ما از قند موجود در عسل، ساکارز باشد باید بگویم عسل طبیعی طبق استاندارد جهانی نباید بیشتر از 5% باشد یعنی در هر صد گرم عسل کمتر از 5 گرم ساکارز باشد عسل طبیعی به حساب می آید اما افراد دیابتی باید از عسل های که ساکارز زیر 2% دارد استفاده کنند با بیان این سخن جواب سوال آیا عسل قند خون را بالا می برد را فهمیدیم.

عسل های طبیعی کوهستانی عصاره ساکارز زیر دو درصد دارند؛ می توانید از قسمت فروشگاه آنلاین عصاره مشاهده کنید.

عسل بدون قند چیست؟

عسل بدون قند وجود ندارد و همه عسل ها دارای انواع قندهای طبیعی است. ساکارز عسل باید کمتر از پنج درصد باشد و عسل های مرغوب کمتر از دو درصد هستند. وجود این دو درصد نیز به خاطر این است که در طبیعت مقدار کمی از این قند وجود دارد. ولی عسل هایی که بالای پنج درصد ساکارز دارند به زنبور آب و شکر تغذیه شده است.

در قسمت تصاویر محصولات می توانید برگه آزمایش هر عسل عصاره را مشاهده کنید.

میزان قند عسل طبیعی

قند عسل از چه نوعی است؟حدودا 75% عسل را قندها تشکیل می دهند که بیشترین مقدار آن فروکتوز و گلوکزو ساکارز و لاکتوز و قندهایی مثل ژنتیوبیوز، ایزومالتولز، کوجیبیوز، لاکتوز، مالتولز، ملیبیوز، نایجروز، ترهالوز و تورانوز و … برخی از این نوع قندها در انواع میوه ها هم وجود دارد که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

در واقع عسل سرشار از قندهای طبیعی و پروتئین و انواع ویتامین است و بخاطر ارزش تغذیه ای و مزایایی که برای سلامتی دارد باید به جای قند مصنوعی در رژیم غذایی قرار بدهیم.

تفاوت قند عسل با قند مصنوعی

فرق عسل با شکر ( قند مصنوعی ) در این است که عسل طبیعی با کالری بیشتر و دارای مقداری پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. اما قند مصنوعی ( شکر ) کالری خالی دارد و بدون ارزش تغذیه ای است.

همونطور که گفتیم بیشتر قندهای عسل، فروکتوز و گلوکز هستند که با درصد های متفاوت، عسل را تشکیل می دهند. بعضی از عسل ها مقدار فروکتوز بالایی نسبت به گلوکز دارند و برخی دیگر برعکس. فروکتوز شیرین تر از گلوگز است به طوری که عسل های غنی از فروکتوز شیرینی بیشتری دارند.

علت اینکه بعضی از عسل های طبیعی گلو را می زند این است که میزان فروکتوز بیشتر دارد. عسلی که میزان قند گلوکز بیشتری دارد نسبتا زودتر شکرک می زند.

مطلب پیشنهادی:  عسل طبیعی شکرک می زند یا نه؟

مقدار قند عسل چقدر است؟

میزان قند عسل طبیعی از جمله فروکتوز با 38/5 درصد و به دنبال آن گلوکز با 31 درصد و ساکارز تا 2 درصد

80 درصد محتوای عسل طبیعی را به خود اختصاص می دهد. حداکثر میزان رطوبت عسل طبیعی 20 درصد است و هر چه قدر این میزان کمتر باشد، عسل با کیفیت تر خواهد بود.

یک قاشق عسل چقدر قند دارد

یک قاشق غذاخوری عسل (21 گرم) حاوی 64 کالری و 17 گرم قند از جمله فروکتوز و گلوکز و مقدار کمی ساکارز می باشد بنابرین طبق مطالب گفته شده در پاسخ به سوال یک قاشق عسل چقدر قند دارد؟ می شود گفت: به طور متوسط حدود 17 گرم.

اما باید در نظر داشت که به صورت یکسان و قطعی نمی شود درصد قند های عسل را تعیین کرد چون ممکن است از مقدار گفته شده بنابه دلایلی کمتر یا بیشتر باشد. از مهمترین دلایل می توان به تعداد زیاد مناطق تولید عسل و انواع مختلف گل ها که ترکیبات عسل طبیعی را متنوع تر می کند اشاره کرد که باعث به وجود آمدن این تفاوت ها شده است.

اگر مقدار مصرف روزانه عسل را در نظر بگیریم، واضح است که میزان مصرف آن به نوع رژیم غذایی و میزان قند های مصرفی هر فرد در طول روز بستگی دارد. مقدار استاندارد مصرف عسل یعنی یک قاشق غذاخوری به مقدار 10 الی 12 گرم در روز برای هر فرد مناسب می باشد.

عسل طبیعی با داشتن مقادیری پروتئین، آنزیم های مختلف و انواع ویتامین ها و مواد معدنی جایگزینی مناسب برای قند های مصنوعی است.

چه مقدار مصرف قند عسل مجاز است

عسل طبیعی اگر به مقدار مناسب مصرف شود می تواند یکی از غذاهای اصلی در وعده های غذایی ما باشد. روزانه سه تا پنج قاشق می توان از عسل طبیعی میل کرد؛ اما افراد دیابتی باید کنترل شده مصرف کنند یعنی تا مقداری مجاز هستند که قندخونشان را افزایش ندهد. عسل طبیعی را به به مقدار مناسب و همیشگی مصرف کنید تا هم از طعم آن لذت ببرید هم بدن سالم تری داشته باشید.

فروشگاه عسل عصاره نزدیکتر از همه به شماست؛ کافیه با گوشی که در دست دارید سفارش رو ثبت کنید و عسل رو درب منزل تحویل بگیرید.  خرید عسل طبیعی مستقیم از زنبوردار، ارسال عسل ها از اردبیل مهد عسل ایران انجام میشه. هزینه ارسال کاملا رایگانه و امکان پرداخت درب منزل داریم.

 

 

ترکیبات عسل طبیعی چیست؟

عسل طبیعی از قندها، ویتامین و پروتئین و آب و آنزیم ها تشکیل شده است.

آیا عسل بدون قند وجود دارد؟

به این سوال به طور کامل جواب دادیم اینجا فقط میگم خیر عسل بدون قند معنایی ندارد.

عسل عصاره
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *