عسل سوغات کجاست؟ عسل سوغاتی کدام شهر است؟

عسل سوغات کجاست؟ عسل طبیعی سوغاتی کدام شهر است؟ هر کدوم از ما وقتی میخواییم بریم مسافرت، دوست داریم در مورد سوغات شهر یا استانی که قراره بهش سفر کنیم، اطلاعاتی داشته باشیم، چون یکی از لذت های سفر، خرید سوغاتی است که شیرینی سفر رو چند برابر می کنه. زندگی شهری و مشغله های کاری باعث شده افراد دنبال یک جای خوش آب و هوا باشند تا بتونند چند روزی از این دغدغه ها دور شوند.

تجربه سفری خاطره انگیز و شیرین به اردبیل

سفر به اردبیل می تونه این حس و حال خوب رو به شما هدیه بده، چون اردبیل هم دارای آب و هوای مطبوع بوده و هم دارای جاذبه های تاریخی هست که باعث شده این استان مهد گردشگران و مسافران باشه، حالا سوال پیش میاد، سوغات اردبیل چیه؟ باید گفت شهر توریستی اردبیل سوغاتی های متنوع و مختلفی داره، یکی از سوغاتی های که می توانیم برای خانواده و دوستان خود در سفر خریداری کنیم عسل است. 

از سوغاتی های اردبیل میتوان به خوراکی های خوشمزه دیگر از جمله حلوای سیاه، قرابیه و نان های سنتی و … اشاره کرد.

استان زیبای اردبیل یکی از شهرهای پر آوازه و خوش آب و هوای ایران است. در واقع اردبیل یک منطقه معتدل و کوهستانی با طبیعت بکر و ارتفاعات پر از گل و گیاهان دارویی می باشد که چنین طبیعت و فضایی برای زندگی زنبور عسل منطقه ایی مناسب و ایده آل محسوب می شود تا بتواند توسط این گل ها و گیاهان دارویی متنوع، عسل های مختلف با طعم های خاص و درمانی تولید کند.

 

جواب سوال “عسل سوغات کدام استان است؟”

برای اکثر افراد جای سواله که عسل سوغات کجاست؟ خب عسل می تونه سوغات همه ی شهرهایی باشه که در اونجا عسل تولید میشه! همون طور که می دونید اردبیل یکی از قطب های تولید عسل در ایران هست. حالا افرادی که قصد سفر به اردبیل رو دارند کم کم جواب این سوال رو گرفتند که سوغات اردبیل چیه؟ درسته که در اغلب شهرها عسل تولید میشه؛ اما برحسب منطقه و شرایط آب و هوایی نوع عسل های تولید شده متفاوته.

چرا می گوییم عسل، سوغات اردبیل است؟

عسل اردبیل که با برند عسل سبلان در سطح جهانی معروفه و ثبت جهانی شده به خاطر وجود 3000 نوع گیاه در دامنه های سبلان هست که زنبور از شهد این گل و گیاهان تغذیه می کنه و عسل این منطقه رو نسبت به عسل شهرهای دیگه متمایز کرده.

عسل اردبیل بخاطر کیفیت درجه یک و مرغوبیت لازم، جزء عسل های ممتاز ایران محسوب میشه، در واقع به همین دلیل میشه گفت عسل، یکی از مهمترین سوغاتی های اردبیل هست؛ حرف از کیفیت عسل که میشه عسل ممتاز اردبیل در صف خرید عسل سوغاتی قرار می گیره؛ نا گفته نمونه که عسل ممتاز اردبیل زبانزد همه گردشگران بوده و هست!

برای کسانی که امکان سفر به اردبیل و دامنه های سبلان رو ندارند و دوست دارند از طریق اینترنت عسل طبیعی سبلان سفارش بدهند. پیشنهاد می کنم از صفحه خرید عسل طبیعی مزیت های خرید از سایت عصاره سبلان رو مشاهده بفرمایید تا اطلاعات بیشتری درباره ی خرید عسل داشته باشید.

سوغات اردبیل چیه؟ عسل سوغات کجاست؟

بی شک اردبیل بخاطر وجود دشت های آویشن، گون، گشنیز و انواع مختلفی از گیاهان دارویی، یکی از مهم ترین مناطق تولید و توزیع عسل در سراسر کشور هست.

عسل های به دست اومده از این مناطق بسیار خوش طعم و با کیفیت هستند و از تنوع زیادی برخوردارند مثل عسل طبیعی گون، عسل طبیعی گون گز کوهستانی، عسل زیرفون، عسل چهل گیاه و … این مزیت ها باعث شده سالانه هزاران گردشگر جذب این منطقه و طبیعت بکر و دلفریبش بشوند.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین عسل طبیعی ایران در کجا تولید می شود؟

 

این شهر زیبا دارای سوغاتی های متنوع و فراوانی ست که باعث شده هیچکس نتونه دست خالی از این شهر بیرون بره. دوستانی که به اردبیل سفر کردند می دانند که اردبیل پر است از خوراکی های بی نظیر و طبیعی که مختص منطقه اردبیل و نواحی اطرافش مثل سرعین و… است. 

 

سوغات سرعین چیه؟

عسل سوغات کجاست؟ سوغات اردبیل چیه؟

سرعین یکی از شهرهای استان اردبیل و جزء توریست پذیرترین شهرهای ایران به حساب میاد و بخاطر جاذبه های توریستی مثل آب گرم های درمانی، مناطق گردشگری، طبیعت زیبا و سوغاتی های خوشمزه در بین گردشگران شناخته شده است. در واقع سرعین به خاطر داشتن طبیعت پربار و جذابش از قدیم، محلی مناسب برای پرورش زنبور عسل بوده است که بدین طریق بومیان این منطقه عسلی طبیعی و خوشمزه رو تولید می کنند.

 شهرستان سرعین پر از مراتع پوشیده شده از گل ها و گیاهان دارویی متنوع و همچنین دارای آب و هوای مساعد است که باعث شده در دو فصل بهار و تابستان، محل کوچ بسیاری از زنبوردارها باشه و تبدیل به یکی از قطب های تولید عسل در استان اردبیل شود که فقط 25 کیلومتر با شهر اردبیل فاصله دارد.

فکر کنم سوالی که برای دوستان پیش اومده بود: سوغات اردبیل چیه؟ پاسخ داده شد. عسل طبیعی، سرشیر و … سوغات اردبیل و سرعین، که نزد ایرانیان شناخته شده و از محبوبیت بسیاری برخوردار هست به صراحت می توان گفت این سوغات و جاذبه ها، دلیل سفر خیلی از افراد به این منطقه می باشد.

 

عسل ممتاز اردبیل

سوغات اردبیل چیه؟

یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سوغات اردبیل، عسل طبیعی سبلان هست. این عسل بسیار مقوی و خوشمزه است و می تونه همراه با کره و سرشیر یک صبحانه ی عالی باشه.

عسل ممتاز اردبیل مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر ایران قرار گرفته؛ در واقع عسلی با خاصیت درمانی و درجه یک که خیلی از افراد در جاهای مختلف ایران این عسل ممتاز رو به عنوان یک وعده غذایی روزانه مصرف می کنند. پوشش متنوع گیاهی اردبیل، عسل های خوشمزه و با کیفیتی را برای اردبیل و مهمانان آن به ارمغان آورده است.

عسل طبیعی گون کوهستانی عسل بسیار خوش طعم و پر خواص است که در دامنه های کوه سبلان تولید می شود زیرا پوشش غالب گیاه این منطقه گیاه گون است. برای خرید مستقیم این محصول بی نظیر روی کلمه خرید عسل طبیعی گون ضربه بزنید و در کمتر از دو دقیقه سفارشتون رو ثبت کنید.

 

خرید عسل سوغاتی

عسل ممتاز اردبیل

 

عسل طبیعی میتونه بهترین سوغاتی برای عزیزانمان باشه؛ هدیه ای که مصرف اون به سلامتی و تندرستی ما کمک می کنه شما وقتی به اردبیل سفر کردید قطعا دوست دارید بنابه رسم خوب ما ایرانی ها با خرید عسل سوغاتی می خواهید احساس قلبی و محبت خودتون رو به عزیزانتون نشون بدید.

 پیشنهادی برای یک سوغاتی شیرین!

مجموعه عسل عصاره یکی از بهترین برندهای فروش محصولات زنبورعسل در اردبیل می باشد که پکیج کامل از این محصولات طبیعی (عسل خام، ژل رویال خالص، گرده گل و بره موم) را در طول سال ارائه می دهد. مجموعه عسل عصاره تمامی محصولات خود را قبل از فروش در آزمایشگاه های معتبر مواد غذایی آزمایش کرده تا مشتری ها با خیال راحت بتوانند عسل های طبیعی با ساکارز زیر دو درصد را خریداری کنند.

به لطف اینترنت و فضای مجازی حتی اگر در دورترین شهر و روستاهای ایران عزیزمان باشید خیلی راحت می تونید عسل سوغاتی خرید کنید (عسلی ناب از دامنه های کوه سبلان) ما همه روزه ارسال داریم و در کمترین زمان ممکن، سفارش شما رو هم در بسته بندی محکم و بهداشتی آماده کرده و ارسال می کنیم.

 

نحوه ثبت سفارش عسل طبیعی

دوستان علاقمند برای خرید عسل سوغاتی می تونید به صورت خیلی راحت و آنلاین از قسمت فروشگاه عصاره، محصولات دلخواه خود رو انتخاب کنید. از دورترین نقطه ایران می تونید سوغات شیرین رو سفارش بدین و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. در تمام ساعات در خدمت شما عزیزان هستیم. اگر سوالی، پیشنهادی دارید با جان و دل آماده شنیدن هستیم. می تونید زیر همین پست برای ما کامنت بذارید.

 

سوالات متداول عسل سوغاتی

از کجا می تونم عسل سوغاتی خرید کنم؟


یکی از شهرهای مهمی که عسل رو می تونید به عنوان سوغات خرید کنید شهر اردبیل است.

آیا امکان خرید اینترنتی عسل وجود داره؟

بله از طریق سایت عصاره می تونید بهترین عسل طبیعی استان اردبیل رو به صورت اینترنتی خرید کنید. عسل عصاره در دامنه های کوه سبلان اردبیل برداشت شده که به جرات میشه گفت جزو مرغوبت ترین عسل های دنیاست.

عسل عصاره
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *