عسل یخ زده | چالش خوردن ژله عسلی

عسل یخ زده رو میشه خورد؟ مواد غذایی تر و تازه رو هیچ وقت نمی تونیم با مواد فریز شده مقایسه کنیم، ولی گاهی وقتها پیش میاد به علت مشغله کاری از مواد یخ زده استفاده می کنیم، اما عسل، نیازی به فریز کردن ندارد. در ادامه درباره اینکه عسل یخ زده را چگونه باز کنیم و درباره چالش عسل یخی بیشتر توضیح میدم.

چرا یه عده عسل یخ زده می خورند؟ همیشه چالش های جدید و خفنی از طرف یه عده بیکار اجرا میشه 😀 و  همه مردم بازیگوش سعی میکنن این چالش رو اجرا کنند 😉 در این میان اجرای چالش عسل یخ زده هم خیلی طرفدار داره!!

عسل یخ زده

قبل از اینکه طرز تهیه عسل یخ زده در بطری رو بهتون آموزش بدم :mrgreen: بهتون هشدار میدم که خوردن عسل یخ زده احتمال داره حالتون رو بهم بزنه و شکم درد بگیرین. حالا این شما هستین که بین شکم درد و اجرای این چالش جالب یکی رو انتخاب کنید. 🙄 

عسل طبیعی که به طلای مایع معروفه یک ماده مقوی و شیرینه که برای سلامتی بشدت مفیده. مناسب ترین دما برای نگهداری اون، دمای محیط است که با رعایت شرایط نگهداری (دور از رطوبت و نور مستقیم آفتاب) ماندگاری اون بیشتر میشه. ولی برای خیلی ها سواله که میگن :

آیا میشه عسل رو فریز کرد؟

همه مواد غذایی حتی عسل قابل فریز کردن هستند عسل وقتی در دمای پایین قرار می گیره قند های طبیعی اون به هم متصل میشن و شروع به تشکیل بلورهای کوچک می دهند که عسل رو سفت می کنند.اما آیا این تغییر دما، ارزش غذایی این مواد رو از بین نمیبره؟ اگه از آسیب های دمای زیر 4 درجه سانتی گراد اطلاع داشتیم هرگز عسل یا دیگر مواد غذایی رو فریز نمی کردیم.

ولی برای تهیه عسل یخ زده کافیه مقداری عسل رو در یک بطری بریزید و داخل فریزر قرار بدین بعد چند ساعت عسل تبدیل میشه به ژله عسلی یخ زده که آماده انجام چالش است!

علت فریز کردن عسل طبیعی

  • برخی افراد برای جلوگیری از شکرک زدن عسل، دوست دارند این ماده با ارزش رو به حالت یخ زده نگه دارند. عسل طبیعی به علت داشتن آنزیم دیاستاز، بعد از مدتی به حالت عادی، رس میبنده و عسل سفت میشه، که به روش های مناسبی می توان اون رو به حالت مایع برگردوند. اگر عسل در دمای مناسب نگهداری بشه، دیرتر شکرک می زنه، در واقع دمای مناسب باعث میشه باکتری ها در اون رشد و نمو نکرده، مواد مغذی، طعم و خواص بی نظیر عسل حفظ بشه.
  • یا برخی ها دوست دارند عسل رو به مدت طولانی تری نگه دارند و به این طریق عسل رو در دمای 20- درجه گذاشته و تبدیل به یخ می کنند. که در این صورت رنگ عسل تیره شده و مزه و طعم اون هم تغییر میکنه.
  • چالش جدیدی که تازگیا راه افتاده اینه که بعضی از افراد ژله عسلی رو میخورند تا ببینند این کار سخته یا آسون! آیا میتونند از پسش بربیاند! اما از مضرات اون غافل هستند، نمیدونند که عسل یخ زده چقدر برای سلامتی شون مضره و میتونه به سلول های بدنشون آسیب بزنه.

 آیا عسل یخ زده رو میشه خورد؟

عسل سرشار از آنتی اکسیدان و پری بیوتیک هاست. در واقع یه منبع غنی از پری بیوتیک های مفید برای روده هست. آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی رو کاهش و ایمنی بدن رو افزایش می دهند.اگه بخواهیم عسل رو به حالت منجمد بخوریم، به علت یخ زدگی طعم شیرین اون زیاد به چشم نمیاد و باعث میشه مصرف عسل از مقدار عادی خارج بشه.

در این صورت مصرف زیاد این ماده شیرین با کالری بالا باعث افزایش وزن میشه. ( عسل سرشار از قند هست البته اگه عسل طبیعی باشه قند ها نیز طبیعی خواهند بود). و این مصرف زیاد عسل یخ زده در واقع مصرف زیاد قند است که باعث افزایش گلوکز خون میشه. در واقع مقدار زیاد قند در رژیم غذایی یک فرد سالم منجر به التهاب مزمن میشه حالا اگه فرد دیابت هم داشته باشه که سلامتیش رو بیشتر تهدید می کنه.

مصرف زیاد عسل منجمد شده ممکنه معده افراد رو به خطر بندازه و دچار نفخ، گرفتگی معده و اسهال بشوند. 

توضیح کامل چالش عسل یخ زده!

عسل رو در یک بطری ریخته و منجمد می کنند. یه ماده ژله مانند در بطری به وجود میاد که میشه به سادگی اون رو فشرد و مصرف کرد. این دیدگاه برای افرادی ست که می خواهند از این کار به عنوان چالش استفاده کنند. اما ممکنه این حس خوبی که بعضی ها از خوردن ژله عسلی می گیرند باعث بشه در مصرف اون زیاده روی کنند و مقدار بالای قند در عسل باعث ایجاد یبوست بشه که به دنبال اون نفخ و اسهال رو منجر میشه.

مضرات استفاده از عسل یخ زده

کارشناسان بهداشت می گویند: خوردن عسل یخ زده می تونه منجر به عوارض جانبی بشه مثل:

  • اسهال
  • یبوست
  • گرفتگی معده
  • پوسیدگی دندان
  • افزایش گلوکز خون و فشار خون

روش مناسب نگهداری عسل طبیعی

نگهداری عسل در سه حالت ممکن!

  • نگهداری عسل طبیعی در یخچال ( 4- درجه سانتی گراد ): دمای پایین باعث میشه قندهای موجود در عسل سریع تر به هم دیگه متصل شده و در حداقل زمان باعث شکرک زدن عسل طبیعی بشه که این یک امر عادی ست و با حرارت غیر مستقیم می توان به حالت اولیه برگردوند.
  • نگهداری عسل طبیعی در فریزر ( دمای 20- درجه ساتی گراد): در این حالت عسل طبیعی شکرک نمی زنه، فاسد نمیشه ولی منجمد میشه که میتونه باعث تغییر در رنگ، طعم و مزه عسل بشه.
  • نگهداری عسل طبیعی در دمای محیط ( دمای اتاق): بهترین دمایی که میشه عسل رو به مدت طولانی و بدون تغییر در رنگ و مزه نگه داشت، دمای محیط می باشد.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین روش نگهداری عسل

 

عسل طبیعی رو به جای منجمد کردن و در یخچال گذاشتن، بهتره که در یک ظرف مناسب، دمای مناسب و دور از نور مستقیم خورشید گذاشته و به این روش باعث افزایش ماندگاری عسل شد.

عسل ماندگار عصاره

عسل طبیعی و خام رو می تونید به جای منجمد کردن برای افزایش ماندگاری، از یک فروشگاه معتبر خرید کنید تا ازطبیعی بودن اون اطمینان کامل داشته باشید. در این صورت دیگر نگران ماندگاریش هم نخواهید بود. فقط با رعایت شرایط نگهداری که در بالا ذکر شد می تونید چندین سال عسل رو سالم و با کیفیت نگه دارید.

 

مجموعه عسل عصاره با انجام آزمایش روی تمامی عسل های خود در آزمایشگاه های معتبر مواد غذایی و اطمینان صد در صدی از طبیعی و خام بودن اون ها، این اعتماد و اطمینان رو به شما میده که با خیال راحت عسل مدنظرتون رو تهیه و به مدت طولانی نگه دارید. از صفحه خرید عسل عسل طبیعی دلخواهتون رو انتخاب کنید. مجموعه عسل عصاره، محصولات طبیعی رو به صورت رایگان از طریق پست، در اسرع وقت به دست مشتری ها میرسونه و این مساله یکی از دلایل رضایتمندی مشتری های عزیزمون می باشد.

منبع مورد استفاده: https://everydayhealth.com

 

سوالات متداول درباره عسل یخ زده 

این چالش عسل یخ زده دقیقا چیه؟

چالش خوردن عسل یخ زده در بطری، به این صورته که عسل وقتی یخ میزنه به حالت ژله ای درمیاد که خوردنش کمی سخت میشه؛ روش انجامش رو در این پست توضیح دادم

عسل یخ شده رو چگونه باز کنیم؟

اگر منظورتون عسل شکرک زده است که روش باز کردن عسل شکرک رو کامل تو سایت توضیح دادم ولی عسل یخ زده رو باید در دمای محیط بذارید تا آروم به حالت اولیه برگرده.

عسل عصاره
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • TTT 10 مهر 1401 / 12:27 ب.ظ

    من تا حالا درست نکردم اما میخوام درست ولی این تنها با عسل درست میشه؟؟
    یعنی فقط عیل رو تو یه بطری بذاریم و تو یخچال بزاریم و بعدش بخوریم به همین راحتی؟؟
    درست گفتم؟؟؟؟

    • عسل عصاره 26 مهر 1401 / 11:34 ق.ظ

      بله با عسل درست میشه
      عسل رو اگه تو یه بطری ریخته داخل فریزر بذاریم و به حالت ژله عسلی میشه
      این یه جور چالشه ولی خوردنش توصیه نمیشه و ممکنه برای بدن مضر باشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *