خواص عسل طبیعی | 13 فایده ای که عسل دارد!

خواص عسل طبیعی چیست؟ عسل برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟ عسل یه ماده غذایی هست که طعم خوبی دارد که همه با آن آشنا هستیم، علاوه بر مزه ی بی نظیر، مواد مغذی و مفید زیادی هم برای سلامتی دارد. متاسفانه امروزه ذائقه بیشتر مردم عوض شده، غذاها و خوراکی های سالم جای خودشان را به مواد غذایی ناسالم مثل فست فود ها و غذاهای سرخ کردنی داده اند.

عسل می تواند به عنوان بخشی از یک غذای طبیعی و سالم به حفظ سلامتی و تقویت بدن کمک کند و اثرات نامطلوب مواد غذایی مضر را کاهش دهد. درباره ی فواید و خواص عسل در رفع و بهبود بیماری های مختلف، در این مطلب توضیحاتی ارائه داده ایم. اگر مایلید تا اطلاعاتی مفید در این زمینه به دست آورید حتما با ما همراه باشید.  امیدواریم خواندن این مقاله برایتان سودمند باشد.

میشه گفت عسل طبیعی به عنوان یک ماده غذایی برتر تو سراسر جهان شناخته می شه و جزء محبوب ترین و پرمصرف ترین شیرین کننده هاست که خواص بی نظیری برای سلامتی داره. عسل طبیعی به عنوان پایه بسیاری از داروهای سنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه هم عسل درمانی از بهترین روش های پیشگیری و درمان خیلی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیره.

حالا باهم بریم و با موارد مصرف و خواص عسل طبیعی آشنا بشیم:

  • عسل در مدیریت وزن مفید است!

آیا می دانستید که از عسل طبیعی می توان برای مدیریت وزن استفاده کرد؟

 به گفته نویسنده مشهور و متخصص تغذیه مایک مک اینس، عسل طبیعی حتی در هنگام خواب چربی های اضافی بدن را می سوزاند. این یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است. پزشکان توصیه می کنند قبل از خواب یک قاشق عسل طبیعی میل کنید.

همچنین کمی عسل طبیعی درآب نه چندان گرم صبح زود ناشتا مصرف کنید که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند، و می تواند به نوبه خود برای کاهش سریع وزن مفید باشد. عسل طبیعی همچنین برای بهبود سلامت کلی بدن شما مفید است.

عسل و کنترل وزن

  • عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

عسل طبیعی دارای خواص دارویی بی شماری است که به طور طبیعی در بهبود گلو درد کمک می کند. آنتی اکسیدان ها و مواد ضد باکتری آن همچنین در مبارزه با عفونت های ناشی از ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها کمک کننده است. 

به همین دلیل است که عسل طبیعی یکی از بهترین غذاهای تقویت کننده ایمنی بدن شناخته شده است. همیشه توصیه می شود هر روز صبح قبل از صبحانه یا حتی ورزش عسل مصرف کنید تا انرژی مضاعفی برای کل روز داشته باشید. این ماده همچنین به عنوان یک تونر (پاک کننده)، ایمنی را در کودکان بهبود می بخشد.

  • عسل پوست و صورت شما را تغذیه می کند

استفاده كردن از عسل طبیعی برای پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه ای، بسیار مفید است. عسل طبیعی به خصوص برای پوست خشک، بهترین مرطوب کننده طبیعی بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. عسل خام نه تنها منافذ پوست را باز می کند بلکه به مرطوب سازی پوست خشک شده نیز کمک می کند.

عسل به بهبود لب های ترک خورده در زمستان کمک می کند. بسیاری از افراد برای اصلاح رنگ پوست از ماسک های عسلی استفاده می کنند. عسل به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی، برای درمان زخم، کوفتگی، بریدگی، سوختگی و سایر عفونت ها مفید است.

مزایای استفاده از عسل طبیعی

مطلب پیشنهادی: رفع چین و چروک پوست صورت با عسل

  • عسل حافظه شما را تقویت می کند

ما همان چیزی هستیم که می خوریم و از این رو مصرف مواد غذایی سالم که باعث می شود سلامت روانی ما در پیری حفظ شود بسیار مهم است. شیرین کننده ای که، دارای فواید بی شماری برای سلامتی است که یکی از آنها تقویت حافظه و تمرکز است. عسل نه تنها قدرت مغز و حافظه را افزایش می دهد بلکه شما را به یک فرد سالم تبدیل می کند.

مصرف عسل طبیعی به آرامش و تسکین مغز، که در طولانی مدت به تقویت حافظه باعث می شود کمک می کند. آنتی اکسیدان های طبیعی و خواص درمانی موجود در عسل به تقویت سیستم مغز و گردش خون و جلوگیری از رشد سلول هایی که باعث از دست دادن حافظه می شوند، کمک می کند.

  • عسل و درمان خانگی سرفه

عسل طبیعی به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای سرفه خشک و همچنین سرفه مرطوب شناخته شده است. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف یک قاشق عسل می تواند باعث کاهش تحریک گلو شود. عسل درمان طبیعی برای سرفه، به ویژه برای کودکان است، زیرا به شما کمک می کند تا سرفه شبانه را برطرف کرده و خواب مناسبی داشته باشید.

مزایای استفاده از عسل طبیعی

  • عسل و درمان طبیعی خانگی برای شوره سر

آیا می دانید عسل طبیعی چقدر می تواند برای مو مفید باشد؟

عسل یکی از بهترین درمان های خانگی و البته طبیعی برای شوره سر است. این ماده نه تنها تغذیه موهای خشک را تأمین می کند بلکه موهایی نرم و لطیف به شما هدیه می دهد. برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از عسل و اسطوخودوس به همراه چای سبز نیز استفاده کنید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که 2 قاشق غذاخوری عسل عصاره را با مقدار مساوی روغن گیاهی مخلوط کرده و روی موهای خود بمالید. این ماسک مو را به مدت 15 دقیقه بر روی موهایتان نگه دارید و قبل از شامپو زدن آن را بشویید.

  • عسل برای ترمیم زخم

عسل طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی است، پس از هرگونه آسیب پوستی، باکتری هایی که روی پوست شما زندگی می کنند می توانند به محل زخم نفوذ کرده، آن را آلوده کنند و استفاده از عسل می تواند برای بهبود زخم ها بسیار موثر باشد. چرا که مشخص شده است عسل این باکتری ها را از بین می برد.

  • عسل به عنوان یک کمک خواب طبیعی عمل میکند.

آیا در خوابیدن مشکل دارید؟  آیا از داروهای مختلف برای خوابیدن استفاده می کنید؟ به جای این کار می توانید یک لیوان نوشیدنی شیر گرم و عسل را قبل از خواب نوش جان کنید. قرن هاست که مردم از این نوشیدنی برای کمک به خواب استفاده می کنند. تهیه این نوشیدنی هم خیلی آسان است.

نکته: دمای شیر نباید خیلی زیاد باشد چون حرارت زیاد باعث ازبین رفتن خواص عسل می شود.

مزایای استفاده از عسل طبیعی

تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری از عسل عصاره را درون یک لیوان شیر بریزید. یا می توانید 1 یا 2 قاشق چای خوری عسل عصاره را به یک فنجان چای بابونه اضافه کرده و میل کنید تا خوب بخوابید.

  • عسل مشکلات مربوط به سینوس را کاهش می دهد

با افزایش آلودگی و گرد و غبار، این روزها بسیاری از مردم از مسائل مربوط به سینوس رنج می برند. سینوس ها حفره های کوچکی در جمجمه هستند که برای محافظت از دستگاه تنفسی در برابر آلرژی و عفونت، مخاط تولید می کنند. وقتی از عفونت رنج می بریم که، ویروس ها سینوس را مسدود می کنند، و هوا و مخاطی را که باعث بیماری می شود را به دام می اندازند.

از طرف دیگر عسل طبیعی یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است که به پاکسازی عفونت ها و کاهش التهابات کمک می کند. عسل همچنین درد گلو را تسکین می دهد و سرفه را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند در نتیجه جلوی حملات سینوسی گرفته می شود. 

  • عسل به بیماری های لثه کمک می کند.

خواص ضد باکتری و ضد عفونت عسل طبیعی به درمان و بهبود زخم ها کمک می کند. بیماری دندان ها و لثه، مانند خونریزی و التهاب لثه و پلاک های دندان با استفاده منظم از عسل تا حد زیادی قابل درمان هستند.

مشخص شده است که عسل باعث آزاد شدن پراکسید هیدروژن که یک ضد عفونی کننده است می شود و به عنوان ماده ضد میکروبی عمل می کند و از رشد باکتری جلوگیری می کند.

کارشناسان توصیه می کنند از ترکیب عسل خام با آب به عنوان دهانشویه استفاده شود. همچنین مالیدن عسل به طور مستقیم بر روی لثه های آسیب دیده باعث تسکین فوری درد و التهاب و سایر بیماری های دهان و دندان می شود.

  • عسل از اگزما جلوگیری و به کنترل آن کمک می کند. 

اگزما نوعی بیماری پوستی است که باعث قرمزی پوست، خارش و پوسته پوسته شدن آن می شود که برای بیمار بسیار ناراحت کننده است. معمولاً کودکان و نوجوانان خردسال بیشتر از همه در معرض این بیماری هستند ولی این مشکل قابل حل است.

این افراد می توانند مخلوطی از عسل خام و روغن زیتون را ترکیب کرده و روی پوست بگذارند تا از این مشکل خلاص شوند.

مزایای استفاده از عسل طبیعی

عسل طبیعی با ازبین بردن آلودگی ها، صاف و لطیف کردن پوست به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند. همچنین می تواند برای لایه برداری از پوست با ترکیب کردن آن با جو دو سر به منظور از بین بردن سلول های مرده استفاده شود. استفاده منظم از عسل از بروز یا بازگشت مجدد اگزما جلوگیری می کند.

عسل منبع انرژی طبیعی

عسل به عنوان یک منبع کربوهیدرات عالی برای ورزشکاران به شمار می‌رود. و به طور معناداری ضربان قلب و میزان قند خون را طی فعالیت‌های ورزشی افزایش می‌دهد که به سوخت و ساز بیشتر منجر می شود.

عسل طبیعی همچنین منبع عالی برای انرژی طبیعی شناخته می شود زیرا قند طبیعی فرآوری نشده موجود در آن مستقیماً وارد جریان خون می شود و این به نوبه خود می تواند باعث افزایش سریع انرژی شود. این تقویت سریع مانند تمرینات استقامتی طولانی تر برای تمرین شما بسیار شگفت آور است.

  • عسل ارتباط باکتری ها را قطع می کند!

اما خاصیت بسیار مهم دیگر عسل طبیعی مقابله با تجمع باکتری های بیماری زا در بدن همچون بیوفیلم ها (سلول‌های میکروبی متراکم) و جلوگیری از ارتباط آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با یکدیگر است.

عسل سیستم ارتباطی این باکتری‌ها را مسدود می کند، به طوری که آنها دیگر قادر به “جذب همدیگر” نبوده  و تنها به عنوان یک گروه بسته و محدود عمل می کنند. همچنین عسل باکتری‌ها را به میزان قابل توجهی نسبت به درمان های آنتی بیوتیکی متداول، آسیب پذیرتر می کند.

خواص عسل طبیعی در یک نگاه!

عسل از جمله مواد طبیعی هست که خواص بسیاری دارد و در درمان بسیاری از بیماری‌ها اثرگذار است. اگر جزء افراد مبتلا به هریک از مشکلات گفته شده هستید بهتر است مصرف عسل طبیعی را در برنامه غذایی خود بگنجانید!
عسل عصاره به‌ عنوان یک فروشگاه آنلاین در اختیار شماست که بهترین محصولات طبیعی زنبور عسل را از طبیعت به سفره‌های خود وارد کنید. هدف ما شناساندن طعم عسل طبیعی به مشتریان و هدیه کردن سلامتی به خانواده هاست!

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی به نشانی عسل عصاره یا صفحه مجازی در پیام رسان اینستاگرام و خرید از اون سلامتی رو به خودتون هدیه بدین.

ممنون که همراهمون بودین.

منبع :                                                                                                                                                      www.daburhoney.com

عسل عصاره
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *