خواص عسل با گردو |از طرز تهیه تا مصرف|

Benefits-of-honey-and-walnuts

خواص عسل با گردو چقدر است؟ این روزها بهره گیری از یک تغذیه ی خوب بیشتر از هر زمانی اهمیت دارد. می دانید که عسل طبیعی، غذایی کامل و مفید است که خواص درمانی فراوانی دارد. ترکیب عسل با انواع خوردنی ها می تواند غذایی خوشمزه و جذاب را برای شما فراهم کند. یکی از این معجون های خوش طعم و پرخاصیت معجون عسل و گردواست که مخصوصا برای صبحانه انتخاب کاملا مناسبی است.

 شما روز خود را چگونه شروع می‌کنید؟ قطعا یک صبحانه ی دلچسب روزمان را می سازد و با تامین انرژی مورد نیاز، می توانیم روز خوبی را پشت سر بگذاریم. عسل یکی از همین خوردنی های محبوب است که دلپذیر، شیرین و کاملا مفید است.

حالا قصد داریم عسل را با گردو ترکیب کنیم و یک صبحانه ی فراموش نشدنی تهیه کنیم.  می خواهیم ضمن معرفی این وعده غذایی لذیذ شما را با روش تهیه و فواید درمانی این معجون هم آشنا کنیم پس با ما باشید!

مهم‌ترین خواص گردو با عسل:

در ابتدا باید این موضوع را یادآوری کرد که عسل، منبعی عالی و سرشار از انرژی است، بدن به دلیل نیاز به کربوهیدارات، عسل را دریافت و جذب می‌کند. از هر صد گرم عسل، 82 گرم آن را، فروکتوز، ساکاروز، گلوکز و انواع دیگری از قندها، تشکیل می‌دهند. عسل حاوی ویتامین‌های گروه B، اسید اسکوربیک و برخی ویتامین‌های E و K نیز هست.

ترکیب عسل و گردو؛ باعث می‌شود تمام خواص مفید آن‌ ها باهم ترکیب شوند و این می‌تواند یک معجون انرژی زای قوی سلامتی و انرژی بدن شما تامین کند! علاوه بر آن ترکیب عسل با گردو دارای مواد معدنی فراوان، پروتئین ها و ویتامین های مفید، باعث می‌شود این ماده بسیار غنی و مغذی باشد. تعدادی از خواص درمانی عسل و گردو را آورده ایم که می خوانید.

جلوگیری از انواع سرطان

درمان بی خوابی

منبع آنتی اکسیدان

درمان کم خونی

درمان زخم معده و مشکلات گوارشی

کاهش چین و چروک پوست و روند پیری

کمک به کنترل و کاهش وزن

خواص ضد باکتری و ضد قارچ

سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها

درمان سرفه و گلو درد

کاهش کلسترول

تقویت سیستم ایمنی

کاهش افسردگی و کنترل استرس

خاصیت عسل و گردو در پیشگیری از سرطان:

ترکیب عسل و گردو، همیشه به عنوان ترکیب ضد سرطان قوی شناخته شده است. در واقع ترکیبات فنولی عسل و اسید الاژیک و امگا 3 موجود در گردو همچنین به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی می تواند به کاهش خطر ابتلاء به سرطان کمک کند و باعث می‌شود از رشد غیرمعمول سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

خاصیت گردو با عسل در درمان بی‌خوابی:

آیا شما دلیل بی‌ خوابی‌ های خود را می‌ دانید؟ در واقع کمبود ملاتونین (هورمون خواب) باعث می‌شود فرد با این دغدغه روبرو شوید. فرد می‌تواند برای مقابله با این مشکل به جای مصرف قرص، از روش‌های طبیعی و گیاهی استفاده کند. قبل از هر چیزی دقت به تغذیه‌ای که دارید، مهم‌ترین بحث است.

مثلا پیشنهاد ما به شما این است که معجون عسل و گردو، را حتما جزو میان وعده‌های خود قرار دهید؛ چون با ترشح سروتونین می‌تواند منجر به خواب راحت و عمیق شود.

درمان کم خونی یا آنمی:

قدیمی ترها برای درمان کم خونی توصیه می کردند که عسل و گردو زیاد بخورید. و از خاصیت معجزه آسای معجون گردو و عسل، مدام تعریف می کردند. شما می‌توانید با خیال راحت از این ترکیب خوشمزه و مفید برای جبران کم خونی استفاده نمایید. آهن موجود در این ترکیب به فرآیند گلبول سازی در خون کمک می کند و مشکلاتی که ناشی از کمبود هموگلوبین و گلبول قرمز است را رفع می کند.

خواص گردو با عسل در درمان زخم معده و مشکلات گوارشی

اگر شما با مشکل زخم معده درگیر هستید، حتما باید از خوراکی‌های ضدباکتریایی و همچنین آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید تا به روند بهبود شما کمک نمایند. حال باید بدانید ترکیب عسل و گردو به عنوان خوراکی ضد باکتریایی مفید و آنتی اکسیدان قوی ، می‌تواند خیلی زود به درمان زخم معده شما کمک کند.

کاهش چین و چروک پوست و روند پیری  

ترکیب عسل و گردو باعث بازسازی سلول های بدن می شود و پوست را سالم تر و روشن تر می کند. این ترکیب حاوی مقدار فراوانی آنتی اکسیدان است، که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و شروع علائم پیری را که شامل چین و چروک و رنگدانه است، به تأخیر می اندازد. ضمنا خوردن این  معجون، به بهبود التهاب و زخم کمک می کند، زیرا حاوی ویتامین E و سایر مواد غذایی مفید است.

درمان یبوست و افزایش عملکرد روده:

اگر جزو افرادی هستید که زیاد با مشکل یبوست درگیر می‌شوید، حتما باید از خوراکی‌های ملین در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید به درمان خود کمک نمایید. شما می‌توانید عسل را با گردو ترکیب کنید؛ چون عسل برای عملکرد بهتر روده مفید خواهد بود و در نهایت خاصیت گردو و عسل، می‌تواند به خوبی به درمان یبوست شما کمک کند و مفید واقع شود.

خواص گردو با عسل، مناسب برای کاهش وزن:

اگر شما مایلید وزن خود را کم کنید، یا به دلایل مختلف، از خوردن شیرینی‌ و قندهای مصنوعی خودداری می کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما استفاده از عسل را جزو وعده‌های غذایی تان قرار دهید. خوردن عسل طبیعی همراه با گردو می تواند باعث احساس سیری شده و میل به خوردن غذای بیشتر را کاهش دهد. در این صورت کالری کمتری جذب بدن شما خواهد شد.

 ترکیب گردو و عسل در درمان چاقی بسیار موثر است، زیرا قند موجود در عسل کالری کمتری نسبت به قندهای مصنوعی دارند، مصرف این ترکیب علاوه بر کنترل وزن موجب تامین مواد ضروری و ویتامین های لازم برای بدن می شوند و از بدن در برابر سوء تغذیه محافظت می کنند.

مطلب پیشنهادی: آیا عسل چاق می کند؟ راست یا دروغ؟

طرز تهیه عسل و گردو چگونه است؟

برای این کار تنها کافی است عسل تازه و با کیفیت بخرید و آن را با گردوی تازه، ترکیب نمایید. البته بهتر است برای هضم بهتر گردو، مغز آن را خرد کنید و با عسل طبیعی که حرارت ندیده است، ترکیب نمایید؛ این ترکیب خوش طعم برای شما بسیار مفید خواهد بود.

در این مطلب به بررسی یکی از خوشمزه‌ ترین، مقوی‌ ترین و پر انرژی‌ ترین ترکیبات موجود یعنی ترکیب عسل و گردو، و همچنین خواص فراوان آن پرداختیم. در نهایت باید بدانید خواص این ترکیب لذیذ قطعا به مواردی که گفتیم ختم نخواهد شد و شما می‌توانید با جستجو و تحقیق درباره آن، به نتایج بیشتر و حتی کاربردی‌تری برسید.

فواید درمانی عسل و گردو

خواص عسل و گردو در رفع عارضه های مختلف و درمان بیماری ها طیف وسیعی را دربرمی گیرد. ما در اینجا فقط به گوشه ای از فواید عسل پرداخته ایم که در ادامه ی متن می خوانید!

بهبود عملکرد معده

ترکیب عسل و گردو عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود می بخشد و از معده در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. استفاده از این معجون در درمان یبوست بسیار توصیه می شود زیرا این ترکیب خاصیت ملین دارد. همچنین این ترکیب در درمان اسهال که یک نوع اختلال در عملکرد دستگاه گوارش است نقش بسزایی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیب عسل و گردو به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا و مقابله با رادیکال های آزاد باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها و عفونت ها می شود. همچنین ترکیب عسل و گردو حاوی اسید سیتریک است که باعث دفع سموم ذخیره شده در بدن می شود.

آلرژی

معجون بی نظیر عسل و گردو در درمان اختلالات و مشکلات تنفسی نظیر: آسم، حساسیت فصلی، آنفلوانزا و عفونت های تنفسی نقش مهمی دارد.

بیماری های قلب و عروق

عسل طبیعی از بدن در برابر سکته مغزی و حملات قلبی محافظت می کند، زیرا این مخلوط حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب مفید مانند امگا ۳ است که باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در بدن می شود.

بهبود عملکرد مغز

فواید گردو و عسل برای عملکرد مغز کاملا اروشن است. در واقع این ترکیب با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی و خاصیت آنتی اکسیدانی، داروی مناسبی برای مقابله با بیماری های مغزی از جمله: آلزایمر و زوال عقل می باشد.

رشد و تقویت موی سر

همه ی ما به دنبال موهایی زیبا، براق و سالم هستیم. شما می توانید با استفاده از ترکیب گردو وعسل سلامتی و زیبایی موهای خود را حفظ کنید و از شر شوره سر، عفونت های قارچی یا باکتریایی پوست سر خلاص شوید، علاوه بر این مخلوط ، تمام مواد مغذی مو را افزایش می دهد و باعث پر پشت شدن آن می شود.

روش تهیه ی معجون عسل و گردو

مواد لازم

یک استکان بزرگ مغز گردو

یک قاشق غذاخوری کره

چهار قاشق غذاخوری عسل طبیعی

دارچین (اختیاری)

گردوها را روی سینی قرار دهید، سپس کره را روی حرارت کم آب کنید و بعد از آن عسل، دارچین و گردوها را باهم مخلوط کنید. این معجون علاوه بر این که طعم بسیار خوشمزه ای دارد می تواند یک صبحانه مقوی برای تمام افراد باشد.

نحوه ی تهیه ی معجون عسل و گردو برای کم خونی

مقداری عسل و تعدادی گردو را با هم ترکیب کرده، درون یک ظرف شیشه ای بریزید و داخل یخچال قرار دهید و نیم ساعت قبل از هر وعده ی غذایی یک قاشق غذاخوری از آن را میل نمایید.

مصرف عسل و گردو در دوران بارداری چه فایده ای دارد؟

ترکیب عسل و گردو به افزایش مقاومت بدن در طول بارداری کمک می کند؛ همچنین احتمال آسیب دیدگی جنین یا بیماری های ناهنجاری مادرزادی را کاهش می دهد.

یک نکته ی مهم:

در انتها نکته ی مهمی که باقی می ماند این است که باید دقت کنید عسلی که برای این معجون استفاده می کنید کاملا طبیعی باشد. ما در مجموعه ی عسل عصاره خیال شما را راحت کرده ایم. عسل طبیعی و دیگر محصولات ما کاملا مطمئن، آزمایش شده و همراه با برگه ی ضمانت ارسال می شود.

نحوه ی پرداخت بسته، به خواست شما می تواند آنلاین یا درب منزل باشد. برای ثبت سفارش می توانید به فروشگاه اینترنتی عسل عصاره مراجعه کرده و هر کدام از محصولات را که می خواهید انتخاب کنید!

عسل عصاره
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *