عسل تک گل و چهل گیاه | تفاوت + علت نامگذاری

monofloral-and-multyflora-honey

 عسل تگ گل و چهل گیاه یعنی چه؟ مگه زنبور عسل مثل ربات عمل می کنه که بهش برنامه بدیم و فقط بره از یه گل شهد بیاره؟ عسل، عسله دیگه حالا تک گل باشه یا چند گل، چه فرقی باهم دارن؟ شاید ذهن خیلی از ماها درگیر این سوال ها شده باشه که عسل تک گل چجوریه؟

جالبه، یکی از مشتری ها پرسیده بود عسل مگه مرباست که انواع مختلفی داشته باشه؟ خب! برای اینکه به جواب این سوالها برسیم. با من همراه باشید تا بهتون بگم عسل تک گل چیه و چند نوع عسل وجود داره.

عسل تک گل چیست؟ و علت نامگذاری اون چیه؟

وقتی یک گل در یک منطقه، پوششی غالب داره و بصورت انبوه در اون منطقه رشد می کنه، این رشد انبوه و زیاد در یک منطقه به زنبورعسل کمک میکنه تا انتخاب خاصی داشته باشه و بتونه از شهد اون گل استفاده کنه یا به عبارتی میشه گفت اگر یک گونه گل، حداقل 45 درصد از گل های یک منطقه رو تشکیل بده، عسل تولید شده به اسم اون گل شناخته میشه.

با این اسم گذاری هم عسل های هر منطقه مشخص میشه و هم خریدار می تونه عسل مدنظر خودش رو راحت انتخاب کنه. ما در مجموعه عسل عصاره کندوهای زنبور عسل رو به مناطقی انتقال می دهیم که یک نوع گل در اون منطقه زیاد رشد کرده باشه در این صورت عسلی که تولید میشه عطر و طعم و خواص اون گل رو به خودش می گیره.

درخت زیرفون بیشتر در جنگل های مابین استان اردبیل و گیلان قرار داره. اگر هنگام گلدهی زیزفون زنبورستان در این منطقه قرار بگیره عسل تولید شده هم، عطر و طعم گلهای زیرفون رو پیدا می کنه. بنابراین این نوع عسل خواص و رنگ و رایحه ی اختصاصی و منحصربفردی خواهد داشت.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن efa4b7fd1b3dfd0bf55c7228d715d49f-1-1.jpg است

از اونجایی که شرایط تولید عسل تک گل به مراتب سخت و زمان بر هست، این نوع عسل ها نسبتا کمیابن. عسل تک گل در کنار خواص عمومی، برخی خواص اختصاصی هم داره که برای درمان بیماری ها مفیده و به همین علت به عسل درمانی هم معروفه.

شما هم می تونید با مراجعه به قسمت فروشگاه مجموعه عسل عصاره از عسل های طبیعی تک گل این مجموعه خرید کنید تا از عطر و طعم مثال زدنی این عسل ها لذت ببرید.

عسل چهل گیاه چیست؟

وقتی که در یک منطقه تنوع گل ها و گیاهان دارویی بیشتر باشه در این صورت عسلی که تولید میشه عطر و طعم و خواص همه این گیاهان رو خواهد داشت. در واقع یک عسل مرغوب و فوق العاده خوب و درمانی که تولید میشه به عسل چند گیاه معروفه.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 5b95dfbb0a786d1972f806eece47a72d.jpg است

تفاوت رنگ عسل تک گل با چهل گیاه:

معمولا عسل های تک گل رنگ خاصی دارن که اون رنگ فقط برای اون گیاهه و در واقع همیشه اون رنگ رو میشه در اون عسل دید حالا فرقی نداره از هر کجا تهیه بشه مثل عسل بهارنارنج که بیشتر در شمال کشور و در مناطقی از استان فارس به دست میاد، که یک عسل تک گل با رنگی روشن و خواص بسیار زیادی هست.

اما عسل های چهل گیاه بستگی به گیاهان منطقه داره که از بین اون گل ها و گیاهان رنگ یکی غالب بر بقیه باشه و در این صورت عسل چهل گیاه به رنگ اون گل دیده میشه حالا ممکنه روشن باشه یا تیره. دیدگاه های متفاوتی در رابطه با رنگ عسل وجود داره و در واقع نمیشه بر اساس رنگ عسل، برچسب بهترین عسل تک گل یا بهترین عسل چند گیاه به یک عسل طبیعی زد.

یک پیشنهاد: خرید عسل چهل گیاه عصاره

 

 تفاوت عسل تک گل با عسل چند گیاه:

یک تفاوت اساسی بین عسل تک گل و عسل چهل گیاه وجود دارد و آن هم شهد گل هایی است که زنبور از آن ها تغذیه می کند. عسل تک گل از یک گیاه غالب که در یک منطقه رشد فراوانی داشته است تولید می شود، در حالی که عسل چهل گیاه برگرفته از شهد انواع مختلفی از گیاهان موجود در یک منطقه بدست می آید.

آیا تا به حال تجربه خرید عسل تک گل را داشته اید؟

می تونید با مصرف عسل تک گل زیرفون، با طعم و رایحه عسل تک گل آشنا بشین. مجموعه عسل عصاره تمامی عسل های طبیعی خود را آزمایش کرده و به مشتری اطمینان از طبیعی بودن عسل می دهد.

عسل تک گل و عسل چند گیاه در قسمت فروشگاه عسل عصاره موجوده، شما می تونید با خیال راحت عسل مد نظرتون رو سفارش بدین. رضایت شما، دل گرمی ما برای ادامه مسیر هست. اگه نظری پیشنهادی دارین می تونین در زیر همین پست برای ما کامنت بذارین در اولین فرصت به همه اون ها پاسخ خواهیم داد.

عسل عصاره
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *