ژل رویال چیست؟ آنچه درباره این معجون باید بدانید!

ژل رویال

ژل رویال چیست؟ شاید شما هم مثل بیشتر مردم ژل رویال رو نشناسید و از خواص و مضرات اون بی خبر باشید و فکر کنید تنها محصولی که زنبور عسل با آن همه تلاش و زحمت به دست می آورد عسل است. اما باید گفت یکی از محصولات بی نظیر و پر خاصیت کندو و البته زنبورهای عسل ژل رویال است.

 اگر تابه حال اسمش را نشنیده اید یا از این معجون استفاده نکردید برای دانستن خواص ژل رویال، ضروری است که شما این مطلب را تا انتها بخوانید. مطمئن هستیم با دانستن خواص فوق العاده ی ژل رویال از علاقمندان پر و پاقرض این فرآورده ی پر خاصیت خواهید شد!

اول از همه یادآوری کنیم اگر جایی، کلماتی مثل شیر زنبور، غذای پرورشی و یا شاه انگبین را شنیدید تعجب نکنید چون همه متعلق به همین محصول با ارزشی است که می خواهیم درباره اش صحبت کنیم.

                              عکس ژل رویال در کندو

 

نحوه تولید ژل رویال توسط زنبور عسل

این ژل ترش مزه، چرب و کرم رنگ، از ترشحات سفید رنگی تشکیل شده است. که از غدد آرواره ای هیپوفارنکس و فک پایینی که در دو طرف سر زنبورهای کارگر جوان قرار دارند ترشح می شود در شاخون‌ هایی که در کندو وجود دارد ذخیره می‌شود.

زنبورهای کارگر پرستار در روز ششم زندگی اقدام به ترشح ژل رویال می‌کنند. مایعی که در تغذیه لاروهای جوان و به ویژه ملکه به کار می‌رود. زنبورها توانایی تولید این ماده را از سن ۶ الی ۱۵ روزگی دارند. اما این ترشحات در روز دوازدهم قطع می‌گردد و لاروهای پرستار این وظیفه را به نسل دیگری از زنبورها که سن آن‌ها کمتر است می‌سپارند.

زنبور ملکه در تمام دوران لاروی و حتی بعد از تولد دائم از این ماده تغذیه می کند و به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود 5 تا 6 سال عمر می کند.

زنبورهای نر و ماده کارگر، فقط در سه روز ابتدایی دوران لاروی خود با ژل رویال تغذیه می‌شوند و ادامهٔ روند تغذیهٔ آن‌ها بعد از تولد و حتی بعد آن با گرده و عسل انجام می‌شود و 14 تا 28 روز عمر می کنند.

قیمت ژل رویال

در ترکیب این ماده غنی از پروتئین علاوه بر وجود شهد گیاهان مختلف، ترشح غدد نیز وجود دارد. لذا دارای ترکیب گیاهی و حیوانی بوده و خاصیت و فواید درمانی آن از عسل بسیار بیشتر و شگفت انگیزتر است. پس یک ماده بسیار قوی، محدود و با قیمت بالا می‌باشد.

قیمت بالا ی این محصول هم به دلیل مقدار کم و شرایط فرآوری آن می باشد. این ماده ی با ارزش  بسیار پر انرژی و جزء مواد گرم بوده که دارای خواص درمانی و فواید زیاد است.

ژل رویال شامل:

  • آب (50 تا 60 درصد)
  • پروتئین (18 درصد)
  • کربوهیدرات (15 درصد)
  • چربی (3 تا 6 درصد)
  • نمکهای معدنی (1.5 درصد)

 همچنین حاوی چندین ویتامین B و مواد معدنی کمیاب است. ترکیب مواد مغذی به طور قابل توجهی در این ژل وجود دارد.

ویتامین های B موجود در ژل رویال :

  • تیامین (B1)
  • ریبوفلاوین (B2)
  • اسید پانتوتنیک (B5)
  • پیریدوکسین (B6)
  • نیاسین (B3)
  • اسید فولیک (B9)
  • اینوزیتول (B8)
  • بیوتین (B7)

همچنین حاوی برخی از پلی فنول ها است که نوعی ماده شیمیایی گیاهی است و سرشار از آنتی اکسیدان است.

فواید ژل رویال

ترکیب شیمیایی کامل ژل رویال ناشناخته است، اما تصور می شود که تأثیرات مثبت آن بر سلامتی از پروتئین ها و اسیدهای چرب منحصر به فرد آن ناشی می شود که شامل چند گلیکوپروتئین است و به عنوان پروتئین های مهم این محصول شناخته می شوند.

این ماده اغلب به عنوان مکمل غذایی برای درمان انواع بیماری های جسمی و بیماری های مزمن به فروش می رسدو بهتراست طبق نظر پزشک مصرف شود. این دارو در حالی که مدت هاست درطب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، اما کاربردهای آن در طب جدید همچنان بحث برانگیز است.

نحوه مصرف ژل رویال

دوز مناسب این معجون به فاکتورهای زیادی همچون سن مصرف کننده، سلامتی و شرایط دیگر او بستگی دارد. این ژل زود فاسد می‌شود و باید بعد از برداشت مصرف شود؛ یا این که در یخچال، فریز گردد.

اگر شما هم به دنبال خرید یک معجون مفید هستید، ترکیب عسل و ژل رویال را امتحان کنید. این محصول تمامی خواص ژل رویال را با خود به همراه داشته و ترکیب شدن با عسل طبیعی باکیفیت، آن را برای مبارزه با بیماری های مختلف، خاص تر هم کرده است. می توانید روزانه به اندازه یک قاشق چایخوری مصرف کنید. این ترکیب 6 ماه ماندگاری دارد.

مصرف ژل رویال خالص، به صورت زیر زبانی امکان جذب سریع آن را بدون دخالت شیره های معده، فراهم می سازد. هر روز صبح به اندازه یک نخود ریز از آن جدا کرده و زیر زبان بگذارید، این کار را به مدت ۳ هفته انجام دهید.

کاربردهای درمانی ژل رویال

از جمله مواردی که این محصول در درمان آنها کاربرد دارد می‌توان به این موارد اشاره کرد: 

کاهش علائم یائسگی، ناباروری، کلسترول بالا، زخم‌های پای دیابتی، زخم معده، درمان ناباروری، بهبود رماتیسم مفصلی، پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده، بیماری های کبد و کلیه، برخی از انواع سرطان

هنوز کاربردهای درمانی ژل مذکور به‌شکل علمی به اثبات نرسیده است و از سوی سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) به‌طور رسمی به‌عنوان دارویی معتبر اعلام نشده است.

به‌ هیچ‌ وجه نباید ژل رویال جایگزین داروهایی شود که پزشک برای رفع مشکلات مختلف تجویز می‌کند. این ماده در بیشتر اوقات به‌عنوان مکملی گیاهی استفاده می‌شود.

مضرات ژل رویال

هر ماده طبیعی با وجود فواید، مضراتی نیز دارد. افرادی که دارای بیماریهای زیر هستند برای استفاده حتما احتیاط و با پزشک خود مشورت کنند:

  • اگر سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت دارید از مصرف ژل  خودداری کنید، زیرا می تواند رشد سلول های سرطانی را افزایش دهد.
  • در صورتی که داروی ضد انعقاد خون یا هرگونه داروی دیگری مصرف می کنید، حامله هستید یا شیرده، حتما قبل از خوردن ژل رویال با دکتر خود صحبت کنید
  • داشتن التهاب پوستی و حساسیت شدید به نیش زنبور عسل و مبتلا بودن به فشار خون پایین نیز از موارد منع مصرف این ماده است!
  • در صورت مبتلا بودن به آسم ممکن است به ژل رویال حساسیت داشته باشید.

در صورت داشتن این علائم بعد از مصرف ژل رویال حتما با پزشک خودتان مشورت کنید.

  • خارش زیاد بدن
  • گیجی و سردرد
  • بروز مشکلات تنفسی
  • حالت تهوع
  • مشکلات گوارشی، مثل درد شکم یا اسهال
  • استفراغ

نکته آخر

به طور قطع این محصول اگر خالص باشد ارزش غذایی بالاتری دارد. اما قبل از خریداری محصول متناسب با ذائقه اعضای خانواده عسل دلخواه خود را انتخاب کرده و ژل را در ترکیب با عسل خوشمزه میل کنید.

بسته بندی در خرید این محصول اهمیت زیادی داره به همین منظورمجموعه عصاره ژل رویال را در بسته بندی های مخصوص به سراسر کشور ارسال می کند اگه میخواین این محصول متفاوت رو از یه جای مطمئن تهیه کنید پیشنهاد می کنم یه سر به فروشگاه محصولات عسل عصاره بزنید که با ضمانت نامه تضمین کیفیت محصولاتش رو ارائه میده.

منبع:

اسرار درمان با عسل، تألیف: سوفی لاکوست

www.medicalnewstoday.com

عسل عصاره
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *